Lekker egoïstisch

Tijdens de zomermaanden flitsten deze vissen voorbij ieder computerscherm. Ontelbare outfits werden in dit stofje gemaakt. Ik kocht het ook en ervoer onmiddellijk waarom het zo populair was. Een mooie print en vooral heerlijk zacht!

Op vakantie naar de voerstreek liet ik me vergezellen door een koffer vol stoffen en mijn twee naaimachines. De vissen mochten ook mee.

Het plan was om er een trui voor Mauro van te maken, maar last minute besliste ik er anders over. Mijn egoïstische zelve eigende zich de stof toe en maakte er een trui voor zichzelf uit.


Ik heb er nog geen moment spijt van gehad!

Met het oog op een trui voor de kinderen moest ik natuurlijk goed puzzelen. Idealiter had ik de trui graag een vijftal centimeter langer gemaakt. Ik vind hem net iets te kort.


De mouwen kreeg ik er niet in zijn geheel uit dus knipte ik ze door. Er kwam een 'band' tussen waardoor ze wel lang genoeg werden. Het liefst had ik dit in dezelfde boordstof gedaan, maar ook daar had ik niet voldoende van... Om dat toch maar wat anders te doen zette ik de vissen op de 'band' ondersteboven.

Ook onderaan, aan de heupboord, kwam ik stof te kort. Ik kreeg nog twee lange repen uit mijn restje, onvoldoende om geen omhoogkruipend truitje te creëren. Hier kon de blauwe boordstof wél van dienst zijn. Tussen beide repen kwam een gelijk stuk boordstof.


Een hele puzzel, maar ook deze keer ben ik blij verrast dat ik met de beperktheid aan stof een draagbaar resultaat heb kunnen bereiken.

Patroon: Bloom sweater (aangepast)
Stof: See you at six



Het puzzelen komt bij mij wel vaak aan bod... Hoe lossen jullie een tekort aan stof op? 

Reacties

  1. Mooi! Slim opgelost zo. Zo creatief ben ik meestal niet in mijn oplossingen, op z'n hoogst dat de mouwen een keer wat korter worden...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eens dat ik een patroon in gedachten heb laat ik het niet snel los. De tip van Liesje hieronder ga ik zeker nog gebruiken ;)

      Verwijderen
  2. Kortere mouwen, langere mouwboorden, color blocks die stiekem eigenlijk niet bedoeld waren, maar dus wel goed komen, en schouderstukken, lang leve schouderstukken . Soms is dat net die kunst hè, zuinig zijn met je stof, out of the box denken, daar komen de beste dingen uit voort

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeh schouderstukken, dat is een goeie. Die zit nog niet in mijn repertoire ;)

      Verwijderen
  3. We moeten idd meer voor ons zelf naaien. ... Zo bevredigend 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha, leuk he, zo'n mooi stofje gewoon voor jezelf houden! Ik heb dat ook net gedaan ;-). Ik maakte er driekwart mouwen van.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Soms worden dat de mooiste stukken he, wanneer we verplicht worden door stoftekort het over een andere boeg te gooien. Toffe trui!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts