Sonisch poetsen

Ik hoor je al...'Wat?' 'Hoe moet je poetsen?' 'En vooral wat moet je poetsen?'

Deze post gaat over tanden poetsen. Het is niet van mijn gewoonte om reclame te maken op mijn blog, maar voor één keer wil ik een uitzondering maken. Ik ben écht verwonderd over deze tandenborstel.

Ik kreeg de kans om de Philips Sonicare DiamondClean te testen. Ik had matige verwachtingen. Hoeveel beter zou hij kunnen poetsen als mijn oude (momenteel weinig gebruikte) elektrische tandenborstel?

Al bij het eerste gebruik overtrof het mijn verwachtingen. Ik poetste voor de eerste keer 's avonds. Zelfs de ochtend erna voelden mijn tanden nog clean en glad aan! Wauw!

Ondertussen heb ik hem meer dan een week in gebruik en ik blijf meer dan tevreden. Ik poets momenteel op de 'White Clean'-stand deze belooft na een week wittere tanden. Stralend wit zijn ze niet maar ik vind ze wel wat verbleekt.
Philips belooft met deze tandenborstel meer dan 31.000 bewegingen per minuut waardoor de tanden extreem grondig gereinigd worden. Iedere reclame moet natuurlijk met een korrel zout genomen worden, doch geloof ik in deze grondigheid. Het voelt goed.

Ook mijn man begon ondertussen te testen en sedert de eerste poetsbeurt is hij overtuigd. Hij probeerde de 'Deep Cleaning' functie. Naar eigen zeggen hebben zijn tanden nog nooit zo proper aangevoeld. Ik ben het volmondig met hem eens.

De tandenborsten heeft vijf poetsstanden en drie opzetborstels én een tongschraper. Een tongschraper dient om onaangename geurtjes te neutraliseren. Niemand wees me er (gelukkig) ooit op onaangename geurtjes, dus het nut hiervan heeft zich nog niet bewezen, al wees mijn oude tandarts er wel op dat je de tong moet poetsen om een stinkende adem te neutraliseren.

Helemaal verwonderd was ik over de manier van opladen. Je kan opladen via een oplaadglas, dat glas kan je evenzeer gebruiken om je mond te spoelen (of je valse tanden in te leggen). Of via een reisetuit. Met deze laatste kan je opladen via het stopcontact, maar ook via de pc of laptop. Voor mij een vreemd idee hoor, je tandenborstel opladen via de pc... Het kan handig zijn!

Topproduct. Ik ben overtuigd van de kwalitatieve werking!


Reacties

Populaire posts