Sew challenge


Tijd voor het staartje van de blogmeet! De sew challenge. Ook dit werd helemaal door Davina bedacht en georganiseerd. Iedereen die zich inschreef voor de sew challenge kreeg drie criteria van een andere persoon, met deze criteria dienden ze iets voor zichzelf te maken.

De criteria die ik kreeg waren:
- In de stijl van greengate
- Pastelkleurtjes
- Yoga

Greengate? Wtf? Ik moest direct aan het witte huis denken. Natuurlijk is dat Watergate, en dat heeft er helemaal niets mee te maken.
Ik had nog nooit van greengate gehoord. Google leverde me een resultaat op van victoriaans-achtig servies. Modern vertaald is het iets in deze trend:

De persoon die mij gekozen heeft, heeft mijn blog goed bekeken. Pastel is niet aan mij besteed! Greengate, hoe mooi het ook moge zijn. Je gaat dit echt niet terugvinden hier in huis. 
Yoga heeft al vaak op mijn planning gestaan - met drie kleine kinderen kan ik dit goed gebruiken - maar ik kwam nooit tot het uitvoeren van dit plan. 

Ik moest het eventjes op me laten inwerken. Daarna dook ik de stoffenvoorraad in. Mijn oog viel op een stofje dat hier al een hele tijd residentieërt in de stoffenbak. Ik kocht het een hele tijd geleden met het idee er een pyjamabroek van te maken. 

Greengate en dit, het komt toch in de buurt, niet? 


Pastelkleurtjes, check! 

Ik maakte een yogabroek. Het komt aardig in de buurt van mijn oorspronkelijk plan. Wellicht zal het nooit de functie van yogabroek krijgen, al kan ik er wel vreemde posities mee aannemen. Het wordt waarschijnlijk een broek voor thuisgebruik, ter ontspanning, om mijn 'zen' te zoeken. Hetzelfde doel als yoga. 

Als patroon tekende ik een oude pyjamabroek over. Overtuigd dat dit een goede pasvorm zou hebben zette ik hem onmiddellijk in elkaar. Ik was echter vergeten dat deze oude pyjamabroek ondertussen een nipte pyjamabroek geworden was. Dus zat ook mijn nieuwe yogabroek me redelijk krap aan de billen. Nadat ik dit project had gemaakt had ik niet al te veel stof meer over. Mijn oplossingen waren beperkt. 

Nog net voldoende om er twee driehoeken uit te halen. Ideaal. De bovenbillen spanden, lager zat het perfect. 


Door de extra ruimte kan ik er soepel mee bewegen. Het zou dus nog lukken om er yoga in te doen. 


Hoewel ik eerst van plan was om de pijpen gewoon om te zomen leek het me op het einde een leuk idee om hier boordstof aan toe te voegen. 


Dit is voor mij de ideale ontspanningsbroek, dus dank u Rozemarijn, dit ontbrak nog aan mijn kledingkast. 



Wat denk je, gelukt?

Benieuwd wat de anderen van mijn groepje deden? 

Check dan zeker hun blog: 

Reacties

  1. Waauw, supergoed gelukt seg, knap verwerkt die drie criteria. Met deze 3 zou ik met de handen in het haar gezeten hebben denk ik :)
    En haha, ik moest luidop lachen bij je zin dat je er vreemde posities mee kon aannemen :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vroeger kon ik mijn benen in mijn nek leggen. Ik probeerde het nu nog eens... De foto's worden je bespaard ;)

      Verwijderen
  2. Super goed gedaan! Waren wel moeilijke criteria bij jou zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind ze nogal vrij geïnterpreteerd. De klik viel en met een knipoog kan ik voldoen aan greengate.

      Verwijderen
  3. Leuk gedaan! Staat je mooi. Dan is zo een challenge toch stiekem een uitkomst ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja onverwacht zeer positief. Was bang dit nooit te dragen, ondertussen heb ik hem toch al verschillende dagen aan.

      Verwijderen
  4. Leuk gedaan! Staat je mooi. Dan is zo een challenge toch stiekem een uitkomst ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Héél goed gelukt, en supermooi, dat stofje in combinatie met het lichte roze!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms moet je uitgedaagd worden om eens iets anders te doen ;)

      Verwijderen
  6. Die criteria zouden voor mij ook een serieuze uitdaging zijn, amai! Maar het resultaat mag er zeker zijn, leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het was wel eventjes denken, een uitdaging om eens 'iets anders' te doen.

      Verwijderen
  7. Je hebt dat super goed opgelost. Ik heb ook geen pastel in mijn kast hangen 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is een broek om in te wonen! Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Amai, wat een uitdaging! Maar dat heb je echt super goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw super mooi gedaan! Ik had het zelf niet beter kunnen doen.
    Hopelijk beleef je er veel plezier aan. Is het niet om yoga te doen, dan wel voor een lekker luie zondagmiddag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Uitdaging helemaal geslaagd, wat mij betreft! En heel veel "zen-momenten" in je nieuwe broek toegewenst :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zou een kleine paniek-aanval krijgen bij die criteria, maar de broek is super geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts