Tutorial kussenhoes

Aan mijn vaders gordijnen hield ik twee lange lappen reststof over. Ik mocht ze houden, misschien kon ik er wel iets mee doen. 
Het leek me leuker om de resten nog te verwerken voor hem. Het werden kussens. 

Het verwerken ging snel. Het moest snel gaan. Met drie kinderen moet het meeste snel gaan. 
Dus hier geef ik jullie de - volgens mij - snelste manier om een kussenhoes, met 'binnenflap' te maken!



1. Een rechthoek aan stof, goede kant naar boven. 



2. Leg het kussen op een van de uiteinden van de lap. De korte zijde tegenover de zijde waar het kussen tegen ligt zoom je om.



3. Vouw de rechthoekige lap stof dicht. De vouw van de stof sluit aan tegen het kussen.



4. Het restant van de lap stof vouw je onder het kussen. Draai het kussen om. Dan bekom je dit:



5. Zorg dat de omgevouwen flap goed aansluit op de rand.



6. Leg het kussen op de gevouwen lap en teken de afmetingen van het kunnen over.



7. Naai, of overlock nu de lange randen



Klaar!

Met 'binnenfla'p bedoel ik trouwens iets zoals dit:











Reacties

Populaire posts