Warme beentjes voor de kleintjes



Toegegeven, dit komt eigenlijk een beetje te laat. Hoewel de foto anders doet vermoeden heeft dit niets met kerstmis te maken. Nee, dit zijn geen kerstsokken voor kinderen en nee, het is geen kersttijd. Mijn kerstversiering is alleen nog niet volledig verdwenen, daar zijn jullie nu allemaal getuige van. Dus geen kerstmis en geen winter, wel laat op het jaar, maar dit door de zomer in aantocht. Ook te laat in mijn levensplanning. Dit ideetje lag al drie jaar te wachten op uitvoering. Pas bij zoon nummer drie wordt dit werkelijkheid.

Al sinds de eerste keer dat ik een baby in de draagdoek nam stoorde ik me aan de blote enkeltjes. Hoe hard je er ook op let, hoe sterk je de pijpjes naar beneden trekt, steeds opnieuw kan wind en koude toeslaan op die kleine beentjes. Bovendien doe je het kleintje enkel sokjes aan, meestal dunne dingen waardoor die voetjes vaak koud aanvoelen. Een extra laagje erover is geen overbodige luxe.

Nu we een paar dagen naar de zee gingen wilde ik dit projectje eindelijk ten uitvoer brengen. Geen strakke noorderwind die de kleine Cas zou verfrissen. Ik zou hem met muts en - hoe noem je dit - kousenvoeten? beschermen.






Lekker lang en lekker ruim. Kan gemakkelijk over de broek getrokken worden.




Geen foto's in de draagzak. Wel een aanfoto op mama's schoot.




Reacties

  1. Ow wat een heerlijke sokken!
    Heb je zelf een patroontje getekend of ergens gevonden?
    Ze zijn namelijk verrukkeluk! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Ik vind het erg handig, zeer blij ermee. Patroontje gemaakt op basis van een bestaand patroontje ;)

      Verwijderen
  2. Wat een goed idee! Ik herken die blote-enkeltjes-ergenis als hij in de draagzak zit! Gemaakt van een bestaand broekje patroon met voetjes eraan vast? Ik heb een doel voor restjes tricot!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, van een salopetje met voetjes. Ideaal voor die restjes op te krijgen!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts