Naaien voor kerst

Dit jaar was mijn naaimachine mijn beste vriend als het ging om kerstkado's. Sowieso zijn wij heel goede vrienden, en kan ik mijn soulmate niet missen. Maar dit jaar hielp ze me om de kosten voor de boomkadootjes te drukken door tijd te investeren in selfmade stuff en mijn stoffenvoorraad aan te vallen.

Mijn naaien voor meisjes liet ik al eerder zien. Hier en hier. De outfitjes werden nu verpakt en afgeleverd. Omdat ik dit al ruime tijd op voorhand in elkaar naaide had ik nog de tijd en de zin om wat extra kadootjes te maken.

Voor de grote meid maakte ik nog een handtas in nepleer. Vorige jaar maakte ik haar deze geldend voor haar verjaardag en kerstmis. Het handtasje werd onmiddellijk tot een van haar favoriete items gebombardeerd. De mama had graag een meer sober tasje, iets in winterstijl. Het bruine nepleer is ideaal; soberder, beter te combineren en winter. Als aanvulling op dit kadootje kocht ik wat badspulletjes, nagellak, lippenbalsmen, ... kortom: wat prullaria voor meisjes. Bij het inpakken stootte ik echter op het probleem dat ik dit niet allemaal in het tasje kreeg. Een duik tussen mijn stoffen leverde haar een nieuwe toiletzak op toevallig genoeg in een wee wander stofje van Michael Miller, uit dezelfde collectie als het kado van vorig jaar.


Nepleer, met gouden paspel voor een feestelijke touch



Als sluiting gebruikte ik een bruine kamsnap. Eigenlijk wilde ik hiervoor een magneetsluiting gebruiken, maar ik vergat deze tussen de stoflagen in te voegen... Tja. 



Binnenkant van Michael Miller. Roze voor meisjes, goud voor het feest. 






Prachtig stofje van Michael Miller



De  badkrijtjes van de hema (blauwe vis): een aanrader. De jongens hier zijn er dol op en ook het nichtje werd onmiddellijk fan. 



Voor het kleinste meisje maakte ik nog een kruippakje van Kiind bij. Gezien ik een derde jongen verwacht en ook in mijn vriendenkring voornamelijk jongens geboren worden zag ik me dit stofje niet direct opgebruiken. Zodus... een extra kado ontstond. De mama was er erg blij mee. Ik mag de kleine meid ook een stoffen kado geven voor haar verjaardag binnenkort. Een mooi compliment voor mij.





een strijkbeurt had nog van pas gekomen. 


Tenslotte maakte ik zoals menig andere naaister/blogster/facebooker een aantal An-tasjes. Sommige tasjes als aanvulling op een kado, voor anderen werd het tasje gevuld met chocolade, centjes, badkamer-ontspanningsgerief, ...







Reacties

  1. Zelfgemaakte cadeaus zijn zo fijn! Je geeft je tijd, je creativiteit. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die geschenkjes zijn zo mooi!!! leuk,om geven en om krijgen vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts