Lua slaapzak in giraffenuitvoering

Gisteren postte in een afbeelding van de verjaardagskroon voor mijn kleine driejarige. Het stofje waarmee gemaakt is een overschotje van dit project.

Bij mijn eerste zwangerschap werd ik hopeloos verliefd op dit printje. Drie jaar geleden kon je deze stof in menig babywinkel vinden in de uitvoering van dekentjes, slaapzakken, parkleggers, etc. ia de geboortelijst kreeg ik hiervan een slaapzakje in zomeruitvoering kado. Via facebook kon ik vorige maand dit stofje op de kop tikken. Iemand wilde er vanaf en ik was blij om het over te nemen. 
Lang getwijfeld wat ik ermee wou doen; een babynestje, dekentje, slaapzak, ... Het werd het laatste. Eentje in winteruitvoering. Gemaakt door middel van een patroontje van Straight Gain, de Lua Slaapzak. 





Het werd de kleinste maat (0-6 maanden). Ideaal aan dit patroon vind ik de kleine halsopening. Iets waar ik mij bij de meest gekochte slaapzakken voor minibaby'tjes altijd zorgen in maak. De halsopening is meestal veel te wijd. De vorige twee baby's had ik een grote angst dat ze in een slaapzakje zouden zakken of onder de dekentjes terecht zouden komen. Dit zal deze keer zeker niet anders zijn. Nu kan ik gerust zijn. Hij kan hier veilig in slapen. 




Een leuk detail (vind ik zelf) zijn de knopen. Ik nam hiervoor twee gewone knopen en legde er twee 'dunnere' knopen op. Deze dunnere knopen kocht ik lange tijd geleden in de veritas . Volgens mij kunnen ze enkel dienen als versiering want ze zijn niet stevig genoeg om als écht knoop door te gaan.




Wat ik niet deed is de blinde rits, simpelweg omdat ik die niet in mijn bezit had. Wel een gewone rits, Een gele. Past er prima bij.













Reacties

  1. Dat is zeker een mooie stof! Die knopen passen er ook goed bij. Een blinde rits is toch niet altijd nodig, zo'n kleurige rits is juist leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk gedaan.... perfect om in te dromen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt mooi zeker met die knopen!Ik heb er ook eentje gemaakt,vond dat toch een heel werk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk, en een waw stofje, inderdaad! Die dunne knopen zijn zo tof!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts