Draken en vikings

De drakenfase is hier aan zijn tweede toer toe. 
Toen ik het drakenpak maakte met halloween deed de eerste drakenfase zijn intrede. Braaf, rustig en verkennend. De draken brulden toen hoogstens was. Zowel onze Maurodraak als Lot de draak.

Sedert een week of twee zitten we in de tweede drakenfase. Het verkennende is er af. Het rustige jammer genoeg ook. Draken zijn nu wezens die verslagen moeten worden. Met veel gejoel en gebrul stort onze grote drakenvechter zich op de vijand - meestal gespeeld door kleine broer - en tracht hij hem op de knieën te dwingen. De draak kan zich echter goed verweren, verschillende gevechten volgen. Ze gaan door... tot op het bot... of tot een van de twee zijn tranen niet meer kan bedwingen.




Gelukkig vindt onze drakenridder soms ook rust. Dan kan mama wat foto's nemen van zijn nieuwe t-shirt. 
Passend bij deze fase maakte ik voor hem een 'draken t-shirt'. Een stapje te ver gezocht wat het is eigenlijk een vikingshirt. Maar die vechten toch tegen draken, niet? 



Het patroontje komt uit een Ottobre, 'three buttons' heet het. Hoewel het met mijn machientje redelijk vlot gaat heb ik het niet zo op knoopsgaten. Als het me lukt om vlotjes alle knoopsgaten te maken erger ik me aan de knopen die ik nog moet vastnaaien. Echt mijn ding niet! Goed nieuws is wel dat ik eindelijk de werking van een knopenbies te pakken heb. Al weet ik niet of mijn uitvoering strookt met wat de patronenboekjes voorschrijven, maar goed het is gelukt en het is deftig. 



Twee groene en een gele knoop omdat ik (bijna) nooit projectjes op voorhand plan en dus ook creatief moet zijn in de benodigdheden en in de afwerking. 



Onze huidige draakfase wordt gerepresenteerd door de draak van Ikea



De vorige draakfase ging er wat gemoedelijker aan toe...

Reacties

  1. machtig!!!! ik vind het leuk als ze zo dol zijn op iets specifieks!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een tof shirt!
    Die gele knoop maakt em nog toffer! :-)
    Hier zijn de zonen leeuwen, ook leuk, hahahah.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn toch die drakenfase!
    Ik heb ook een hekel aan knopen aannaaien, dus ik probeer dat steeds te vermijden...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och, de drakenfase… Wij moeten allemaal meedoen, we zijn allemaal draken! Of stieren, da's ook een topper. Ik ben dan wel de koe, tja… Maar dat truitje is in ieder geval een toppertje! Een stierentrui zal er hier al zeker niet komen, haha!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts