Overalletjes

Dit patroontje kwam ik tegen in een Ottobre van vorig jaar, winter 2014.



Een heel leuk pakje voor de kleintjes. Ik hou van onesies. Jammer dat dit  je dit doorgaans enkel bij de kleintjes aan doet. Al begrijp ik dat zo'n onesie vanaf de pamperloze tijd niet meer handig is. Denk maar aan de jumpsuits. Daar heb je toch ook al eens op gevloekt?

De eerste twee deed ik sluiten aan de verkeerde kant. Niet goed opgelet bij de afwerking. Ik dacht dat ik te kiezen had. Pas bij het afwerken van het derde overalletje begon het me te dagen dat dit mooier zou sluiten aan de andere kant. Zo zit het aan de keel niet zo hoog. Ons toekomstig ukje heeft dus een goed afgewerkt pakje. De eerste twee zijn lekker warm voor de winter :)

Het eerste maakte ik met stofjes van Znok, gekocht bij Cas en Nina. Als sluitingen gebruikte ik kam snaps. Zo als overduidelijk op de foto heb ik de lengte van onze Lot serieus overschat :)







Een maatje kleiner was op zijn plaats :)

Voor het tweede pakje gebruikte ik een stofje van Poppy, lang geleden gekocht bij kersenpitje.


Ik gebruikte metalen drukknopen. Ik heb echter langer gedaan over het maken van de drukknopen dan het in mekaar naaien van het hele pakje. Niet gelogen! Wat een ondingen. Ik herinner me dat ik heel blij was met de vondst van deze drukknopen. Ik liet ze zelfs lang opzij liggen om deze reden. Ligt het nu aan de knopen zelf of aan mijn methode (ik probeerde mijn drie verschillende tangen en een oldfashioned hamer uit), ik heb geen idee. Ik heb ze nog in het blauw. Deze worden pas gebruikt als ik er terug moed voor gevonden heb!


Een derde pakje maakte ik voor de komende baby. Ik gebruikte dit leuke stofje van Lillestof:




Een foto'tje volgt nog :)

Ben er alleen nog niet helemaal uit of dit nu enkel gebruikt kan worden als pyjama (voor Lot, niet voor de baby), of ook als speelpakje?



Reacties

Populaire posts