Babykriebels

Woohoo! Nummer drie is goedgekeurd! Dinsdag hadden we de 20 weken-echo. Ons knulletje is nog steeds een knulletje en alles zit erop en eraan. Geen zichtbare afwijkingen.

Een eerste woohooo is dus op zijn plaats, al blijft het moederhart altijd angstig. Een paar uur na de geruststelling bij het verlaten van de praktijk van de gynaecoloog vonden de eerste 'wat als' of 'hij zal toch niet'-vragen zich terug een weg naar mijn bovenkamer. Het relativeringsvermogen wint gelukkig nog.

Voorlopig probeer ik me vast te houden aan deze geruststelling. De volgende keer dat we hem te zien krijgen is pas binnen een dikke maand. Tegen dan zullen de nieuwsgierigheden en ongerustheden wel weer hoogtij vieren.

Wat nu reeds hoogtij viert zijn de zwangerschapskwaaltjes. Kwaaltjes kan ik het niet echt meer noemen. Het zijn eerder beperkingen. Toch wel wat serieuze beperkingen. Bekkenpijn en rugpijn beperken me in mijn dagelijkse bezigheden. Mijn werk, mjin kinderen, mijn huishouden, maar ook mijn naaien.

In een aantal stappen naaide ik toch volgend pakje bijeen:

Blij met het resultaat. Al vraag ik me nu af of de overslag voor een jongen niet naar de andere kant moet. Zijn hier regels voor?

Ik gebruikte het gratis patroon van meisjesmama (http://meisjesmama.blogspot.be)

Niet zichtbaar maar om het overslagje te sluiten maakte ik aan de binnenkant lintjes vast om te knopen. De overslag aan de buitenkant kan gesloten worden met een simpel drukknoopje. Hopelijk blijkt dit ook handig te zijn want noch mijn man, noch ik zijn fan van lintjes knopen bij baby's.

Voor het mutsje zorgde ik dat het gevoerd werd met oranje tricot en lang genoeg was om de omslag te maken. De omslag naaide ik vervolgens vast.
















Reacties

  1. Aan bekkenpijn is er wel iets te doen! Kijk eens naar onze fb groep vrouw en kine.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts