Kippenmoord

Herinner je deze nog?




Een paar kiekjes van onze kippetjes. Na onze deelname aan de reddingsactie kwamen er twee kippen en een haan bij. Dat bracht het totaal van het hoederhok op vijf hennen en één harembewaker.

...
 
De bewaker heeft gefaald. Meer dan de helft van zijn harem werd gisteren vermoord.
 
Bij de dagelijkse voederbeurt merkte ik op dat er heel wat pluimen verspreid lagen tegen het hekken. Onheilspellend. Even hoopte ik nog op broedsheid van de kippen. Ik hoopte hen moederlijk in hun hok, op een ei te vinden, maar toen enkel Lea en Poulette op me afgelopenkwamen wist ik dat er meer aan de hand was. Laura en Lisette vond ik verstijfd onder een struik. Geen zichtbare verwondingen, geen bloed. De meeste veren vonden we terug van Jaqueline, zijzelf is spoorloos.
 
Een vos? Marter? Hermelijn? Bunzing?
 
Gedaan met de overvloed aan eieren, gedaan met hun luide gekakel.
 
 
 



Reacties

Populaire posts