Jumpsuit

Al maanden benijd ik mijn collega om haar comfortabele, losse broeken. Al maanden zeg ik tegen mezelf dat ik me dringend ook zoiets moet naaien. Het kwam er maar niet van. Tot ik de nieuwe La Maison Victor in de bus kreeg. Er staat een mooie jumpsuit in - ook iets wat al maanden op mijn to sew lijstje staat. Het is een mooi patroon, het bevat een comfortabele, lossen broek én een comfortabel, los bovenstuk - ideaal om uitdijende lichaamsdelen te camoufleren. Daarenboven bespaart een outfit uit één stuk me heel wat tijd voor de kledingkast. Geen getwijfel of het topje wel bij de broek of rok past. Ah nee want het is één stuk. Geen getwijfel over welke schoenen er onder kunnen. Of ik nu zin heb in mijn laarzen, sandalen, teenslippers, ballerina's. Ze passen er allemaal onder. Geen slecht gevoel als er weer een kilootje bijgekomen is. As I said: Het zit lekker LOS. Geen afspannende rimpels, nergens. Tof!.

Al deze gedachten gingen door mijn hoofd toen ik het boekje voor de eerste keer doorbladerde. Bijgevolg ging ik er snel mee aan de slag.

Een ding beng ik echter vergeten; ik heb geen rekening gehouden met de soort stof voor de maatbepaling. De jumpsuit in het boekje is van katoen. Ik maakte de mijne uit viscose. Niet gewoon rekbaar, maar echt ultra-rekbaar. Het viel los. - "Dat is toch wat je wou" hoor ik je nu zeggen. - Ja, dat is zo, maar er is een verschil tussen los en vormloos. Ik heb het broekstuk aan de bovenkant wat moeten inkorten. Aan de zijkanten werd gesnoeid en mijn schoudernaad moest met zo'n 5 cm ingenomen worden. De zakken zette ik in de zijnaad. Dat vond ik mooier met deze stof.
Achteraan zette ik er geen rits in, maar werkte ik gewoon met biasband dat ik erop stikte. De verdeling van de rimpels kon zeker beter.

Er moet sowieso nog een ander lint in. Dit was het enige dat ik had. Tekort en totaal niet duurzaam. Eventjes trekken en het lint vermenigvuldigd zich. Misschien heeft het er iets mee te maken dat het even oud is als ikzelf...






De gelijkenis met de Josie Jumpsuit is ver te zoeken, maar het resultaat kan er nog mee door. Het zit comfortabel - ook iets wat ik wou - dus ik draag hem!

Voor de volgende poging heb ik nog een mooi katoentje liggen.

















Reacties

Een reactie posten

Populaire posts