't Mag ook eens iets anders zijn

Onlangs gingen we bij vrienden op bezoek. Gaandeweg is de gewoonte ontstaan om niet met lege handen aan te komen. Mijn man en ik zijn vaak inspiratieloos. Wat kan je geven aan mensen die n een clean strak huis en geen plant in leven kunnen houden? Naast het gebrek aan inspiratie hebben wij hier geen van beide een geheugen voor - iedere keer weer zijn wij het koppel, op eender wat voor soort feest (verjaardag, trouw, communie, geboorte, ...) WIJ zijn het koppel zonder kaartje. "Oei een kaartje, daar hadden we deze keer toch aan kunnen denken hé". Een kado lukt meestal nog net. Vaak is het een last minute idee en eindigen we in de meest dichtstbijzijnde supermarkt. Bij iets meer tijd halen we de bloemist nog.
Maar goed, terug naar de vrienden die niet houden van prulletjes. Er zullen wel tal van goede kado's voor hen zijn - eigenlijk moeten we dit eens op een lijstje schrijven dat we kunnen raadplegen bij het plannen van een bezoek - maar ook voor hen eindigden we steevast in de supermarkt en belden we bij hen aan met een fles drank in onze handen. Niet bijster origineel.

Maar! 

Deze keer ontbrak de inspiratie niet. De gastheer was recent peter geworden van een enorm knap boeleke. Ideaal om eens achter mijn naaimachine te kruipen. Omdat ik de ouders in kwestie, noch het boeleke persoonlijk ken vond ik kleertjes ongepast. (Dan geef je eigenlijk een kado om door te geven...) Een slab daarentegen is altijd leuk. Die kunnen ze gebruiken wanneer het boeleke zijn papjes bij de peter komt opeten.

Eentje is geentje, dus ik maakte er twee:






Gezien het gemak waarmee je dit in elkaar naait is dit een kado dat nog gaat terugkomen. Daarbij vind ik zelf erg mooi. Dus, dit schreeuwt om meer :)

Reacties

Populaire posts