De eerste Theo

Nu mijn angst voor knoopsgaten overwonnen was had ik geen enkel excuus om niet aan de Theo van zonen 09 te beginnen. Het stofje lag al een jaar in de kast. Het plan al even lang in mijn hoofd.

Wat ben ik blij met dit patroon! Het is zalig om uit te voeren. De handleiding maakt het erg toegankelijk en makkelijk te volgen.

Ik koos opnieuw voor petitpan (deze stofjes heb ik blijkbaar onbewust opgespaard). Om wat afwisseling te hebben wilde ik de bovenkant van de kraag in een andere kleur, effen, zonder patroon.

Omdat ik vind dat de afwerking met paspel altijd nét dat ietsje meer heeft moest dit er voor mij ook bij. Ontzetting alom wanneer bleek dat ik dit niet in mijn voorraad had. Dik tegen mijn zin reed ik snelsnel naar veritas om te kijken of ze de door mij gezochte kleur in hun assortiment hadden. Nog grotere ontzetting toen bleek dat dit niet het geval was. Wat had ik nu gedacht, ze hebben hier amper iets.
Dan maar op zoek naar vulkoord. Ze wilde me een veel te dik of veel te dun koord verkopen. Bijna was ik - door gebrek aan het juiste materiaal - hier op in gegaan. Net op tijd merkte ik de satijnen lintjes op. Deze hebben net de juiste dikte om door te gaan voor vulkoord.

Mijn projectje was gered. Ik kreeg het op één dag klaar.





Ik ben tevreden met het resultaat. D. Het staat hem goed. Zelfs mét de vlekken die hij er onmiddellijk met zijn fruitsapje op maakte ;p


De afwerking van dit hemdje levert me trouwens een lockmachine op. Een kadootje van m'n lieve man :)


Reacties

  1. Onze excuses dat we je niet hebben kunnen verder helpen met de juiste materialen.
    Het hemdje is heel mooi afgewerkt, tof gedaan.

    Creatieve groetjes,
    Het Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts